ארכיון סיפורים

צילום: Anthony Delanoix. Unsplash

עיר של קיץ

גרים בעיר שרחובותיה מסודרים בשתי וערב? סיכוי גדול יותר שתסבלו מחום בקיץ הקרוב בשל תופעת "אי החום העירוני". וגם: כיצד צמחייה יכולה לשפר את המצב?

70 שנות סביבה בישראל

מייבוש החולה ועד למהפכת המים המותפלים: שבעת האירועים הסביבתיים המשפיעים בתולדות ישראל

שבעה ימים בשביל כדור הארץ

אנחנו יודעים מה תעשו בשבוע הקרוב: שבע פעולות קטנות שיכולות לעשות שינוי גדול בסביבה

דיאטה מחומרי הדברה

האם שימוש בחומרי הדברה מסוג די.די.טי ו-די.די.אי עלולים לגרום להשמנת יתר? זה מה שטוען מחקר חדש שפורסם לאחרונה

חכם, כמה הוא חוסך?

מכירות של מוצרי בית חכם צפויות להכפיל את עצמן בעוד פחות מחמש שנים ולהגיע ליותר מ-50 מיליארד דולר בשנה. האם השליטה החכמה על מוצרי החשמל תסייע בצמצום צריכת החשמל, או דווקא תגדיל את הצריכה ואת הפגיעה בסביבה?

צילום: Kaur Kristjan on Unsplash

שעועית במקום בקר

מה היה קורה אילו היינו אוכלים שעועית במקום בשר בקר? חוקרים מצאו שבארה"ב לבדה, השינוי היה מפנה כמעט מחצית מהקרקע החקלאית ומפחית ביותר מ-70 אחוז את פליטות גזי החממה (לא מתחייבים לגבי פליטות של גזים אחרים)

צילום: eric ward, unsplash

אסור לקטוף את דבורי הבר

בשנים האחרונות המדענים מודאגים מהיעלמותה של דבורת הדבש ומהפגיעה האפשרית בחקלאות. אבל יכול להיות שמרוב דאגה שכחו מהיעלמות דבורת הבר, ומהפגיעה האפשרית במערכת האקולוגית?

צילום: Matt Milton on Unsplash

לבן על הגג

גגות מחזירי קרינה הם אמצעי קל פשוט וזול להקטנת ההשפעה של השלילית של החום בשטחים עירוניים, אז למה לא משתמשים בהם מספיק בישראל?

צילום: Steve Garner, Wikipedia

נא לא להאכיל את הכרישים

צוללים, שייטים וסתם סקרנים שבאים לצפות בכרישים בשפך נחל חדרה מפריעים לפעילות הצייד והרבייה שלהם – כך עולה ממחקר חדש. איך אפשר ליהנות מתופעת הטבע הייחודית מבלי לפגוע בה?

צילום: BDNEGIN, Flickr

רצים על פלסטיק

בריצות מרתון ואירועי ספורט גדולים בארץ משתמשים במאות אלפי בקבוקי פלסטיק חד-פעמיים. בעולם כבר מצאו פתרונות ידידותיים יותר לסביבה – מתי נראה אותם גם בישראל?
צילום: Matiinu Ramadhan on Unsplash