אל"ף – אוהל (וגם מעיל)

מז"א ואקלים
מעצב הולנדי מציג פתרון סביבתי לדרי הרחוב: מעיל שהופך לשק שינה, עשוי מיריעות אוהלים ישנים

 

תצלום: Sheltersuit
תצלום: Sheltersuit

החורף התחיל אתמול (21 בדצמבר) באופן רשמי. עד כה גנרל חורף מתנהל בקלילות יחסית, אבל סביר להניח שבשבועות הקרובים הוא יכה חזק, בעיקר באירופה ובצפון אמריקה. זו העונה הקשה ביותר עבור חסרי הבית ברחובות הערים הגדולות. הסיבות לכך ברורות: הקור והגשם הופכים את השהות ברחובות לקשה מאוד ולמסוכנת מבחינה בריאותית. באס טימר, מעצב מוצר הולנדי, פיתח באחרונה פתרון שעשוי להקל במעט על חייהם בעונה הקרה: חליפת-מקלט, שמשמשת הן כמעיל והן כשק שינה בשעת הצורך.

תצלום: Sheltersuit
תצלום: Sheltersuit

לצד התפקיד החברתי החשוב שלהם, למעילים יש גם היבט סביבתי: הבדים שמהם הם עשויים נלקחו מאוהלים קרועים שנותרו מאחור בימי הקיץ באזורים שבהם נערכו פסטיבלים גדולים. טימר וצוותו, שפועלים בעמותה התנדבותית בשם "Sheltersuit", אספו את הבדים והעבירו אותם לסטודיו של טימר, שם הכינו מהם מהגרים זרים בעלי ניסיון בתפירה את המעילים. החייטים קיבלו תמורת עבודתם שיעורי נהיגה, שיעורים בהולנדית וקורסים מקצועיים שיעזרו להם להתאקלם בהולנד.

המעילים חולקו ללא כל תמורה לחסרי בית ברחובות כמה ערים בהולנד, כשהמטרה הנוכחית היא לחלק כ-2,500 מעילים בחורף הזה ולהעלות את מספר המעילים שיחולקו בשנים הבאות.

מובן שהמעילים של טימר לא יפתרו את כל הבעיות של חסרי הבית, אבל זה בהחלט צעד חיובי בכיוון והוכחה נוספת לכך שעיצוב חכם שמביא בחשבון סוגיות חברתיות וסביבתיות יכול לחולל שינוי, קטן ככל שיהיה.

 

 



אולי יעניין אותך