סיפורים לפי זווית: בריאות ומזון

צילום: freestocks.org

ויטמינים נגד זיהום אוויר

מחקר חדש מציג עדויות ראשוניות לכך שנטילת ויטמינים מקבוצת B מנטרלת חלק מההשפעות המזיקות של זיהום אוויר על מערכת הדם והלב

צילום: Zeynel Cebeci, Wikipedia

בואו נדבר רגע על חומרי הדברה

רוצים לקבל הודעת ווטסאפ לפני שמרססים את השדה הקרוב לביתכם? מחקר חדש מבהיר את חשיבות הדיאלוג בין חקלאים לתושבים כדי לצמצם את השימוש בחומרי הדברה, ומיזם שיתחיל לפעול במועצה האזורית עמק חפר מראה כיצד ניתן לתכנן זאת בצורה ראויה
צילום: Gugulethu Mhlanga

האם קרם ההגנה של העתיד מתחבא באצות?

חוקרים בריטים הצליחו לייצר קרם הגנה טבעי מאצות. האם נמצא התחליף למסנן הקרינה שבשימוש כיום, אשר פוגע באלמוגים ומזיק גם לאדם?

זיהום חודר עצמות

מחקר חדש מצביע על קשר בין זיהום אוויר למחלת האוסטאופורוזיס. מה אפשר לעשות כדי להפחית את הסכנה?

חתולים נגד אסתמה

מחקר חדש מצא שילדים שגדלו לצד חתולים היו בסיכון נמוך יותר לחלות באסתמה. אילו עוד מחלות כוכבי הרשת הפרוותיים יכולים למנוע?
צילום: Thimindu Goonatillake, Flickr

איך עוצרים את הכלבת?

התפרצות מחלת הכלבת בצפון ישראל בממדים יוצאי דופן מעוררת פחד בקרב האוכלוסייה. למה זה קורה דווקא עכשיו והאם יש קשר לשינוי האקלים?
צילום: markus spiske, unsplash

מזוהם, אבל קצת פחות

דו"ח בריאות וסביבה בישראל 2017 מצביע על ירידה ברמת זיהום האוויר בישראל, אך מדגיש שיש לנקוט עוד צעדים רבים כדי למנוע את מותם של יותר מ-2,000 איש מדי שנה כתוצאה מחשיפה לאוויר מזוהם

צילום: Stijn te Strake, Unsplash

בקר במרעה: לא סביבתי כמו שחשבתם

בקר מרעה נחשב איכותי יותר, אך לסביבה הוא לא מועיל: דו"ח חדש מצא שמעבר לגידול בקר במרעה לא יצמצם את פליטות גזי החממה ואף יגדיל את זיהום הקרקע והמים

חשיפה גורלית בהיריון

חשיפה של עוברים ותינוקות לכימיקלים ורעלנים שונים עלולה לשנות את המסלול הבריאותי שלהם בעתיד, ולמעשה לקבוע כיצד ייראו חייהם

כרתתם יער? היזהרו מאבולה

מחקר חדש מאשר: התפרצות האבולה באפריקה קשורה לכריתת יערות הגשם, שגרמה לנדידת העטלפים נושאי הווירוס לעבר הכפרים והערים באזור

צילום: Hermes Rivera, Unsplash

אוכל הולך ונעלם

קפה, תפוחים ואפילו שוקולד - רשימת המאכלים שייעלמו מהצלחת שלנו בגלל השפעות שינוי האקלים הולכת ומתארכת. מה אפשר לעשות כדי שלא נישאר בלי מזון לנחמה?

חקלאות בצנצנת

מדענים פינים טוענים כי הצליחו לייצר מזון מהאוויר, בעזרתם האדיבה של חיידקים, חשמל וצנצנת זכוכית. האם נמצא הפתרון שיזין את אוכלוסיית העולם, או שעדיין מוקדם לחגוג?