סיפורים לפי זווית: חי וצומח

צילום: xenmate, Flickr

הגנטיקה של הגחלילית

חוקרים מנסים לפצח את הגנום של הגחליליות כדי להשתמש ביכולת שלהן לייצר אור לצרכים רפואיים. הבעיה היא שהחרקים המופלאים האלה הולכים ונעלמים מהעולם

צילום: mateus bassan

תפוזים נגד יתושים

מחקר חדש מציע להשתמש בקליפות של פירות הדר כחומר הדברה יעיל ובטוח הרבה יותר מבחינה סביבתית ובריאותית מאשר חומרי הדברה מלאכותיים
צילום: alexas_fotos

יש חרק בסטייק שלי

דו"ח חדש מציע להעביר את בעלי החיים בתעשיית המזון מן החי לתזונה המבוססת על חרקים. האם מדובר בהברקה שתסייע להפחית באופן משמעותי את הנזק שגורמת תעשייה זו לסביבה, או שמדובר רק בפתרון ביניים לא מספק?

צילום: John Tann

היתוש ישראלי שהביא את הקדחת לאמריקה

שינוי האקלים מסייע להגביר את תפוצת היתושים בעולם ואתם גם את התפשטותם של וירוסים ומגפות. זה בדיוק מה שקרה כשיתוש מתל אביב הביא את קדחת מערב הנילוס לארצות הברית

זרע הפורענות

מיליוני טונות של גרעינים לתעשייה ולמספוא מיובאים מדי שנה לישראל, ואליהם מסתננים זרעי עשבים מזיקים ופולשים. מדובר בסכנה ממשית לחקלאות ולטבע בישראל – ועד כה לא ננקטים צעדים מספיקים לטיפול בבעיה

כך הפרחים השתלטו על העולם

מחקר ישראלי חדש בחן את השאלה שטרדה את מנוחתו של דארווין: איך הפרחים הפכו לכזה סיפור הצלחה אבולוציוני?
צילום: Agence Producteurs Locaux Damien Kühn, Unsplash

החרק המדהים והגבינה המסריחה

מתברר שכל מה שצריך כדי לזהות מין חדש של חרק שלא היה ידוע על כה למדע זה רק חתיכת גבינה ריחנית

צילום: Stefan Gessert

האם הדגים מתכווצים?

מחקר חדש מזהיר שבגלל שינוי האקלים העולמי צפויה ירידה של כשליש בגודלם של דגים רבים ברחבי העולם – גם בים התיכון

עצור או שאני כורת

דרך חדשה למלחמה בכורתי היערות בעולם: במקום לתת קנסות, משלמים לבעלי הקרקע כסף על מנת שלא יכרתו את העצים שבשטחם. וגם: כמה תעלה לכם כריתה של עץ בחצר?
צילום: ד"ר ג'ני טינאקוב

שונית לצוללים מתחילים

אתרי צלילה מלאכותיים באילת מושכים אליהם צוללים בתחילת דרכם ומפחיתים את הנזק שנגרם לשוניות האלמוגים הטבעיות. האם אתרי צלילה מלאכותיים נוספים יסייעו לשקם את שונית האלמוגים באילת, או שרק יזהמו את הים בעוד גרוטאות?

צילום: אורי מורן, עמי לזר, שי הופמן – רשות הטבע והגנים