סיפורים לפי זווית: חי וצומח

צילום: tim gouw

קיץ של מדוזות

הרשת כבר מלאה בדיווחים מאיימים על נחילי מדוזות. אז האם באמת יש היום יותר מדוזות מאשר בעבר ומה כדאי לעשות כשפוגשים חוטית נודדת בים?

הטבע להגנת החברה

10 תשובות לשאלה "למה אנחנו בכלל צריכים לשמור על הטבע?"

צילום: viktor jakovlev

לתפוס כרישים ברשת

חוקרת ישראלית מחפשת כרישים ודגי סחוס אחרים בפרופילים של דייגים וצוללים בפייסבוק. המחקר שלה מסייע לתעד את הגודל ואת המיקום של הדגים בים התיכון, אבל גם מספק מידע חשוב על המצב הבריאותי ועל הרגלי רבייה שלהם שיעזור לנו לשמור עליהם בעתיד
צילום: dan gold

השיח הנדיב

מחקר חדש מצא שגדרות חיות ושיחים יעילים הרבה יותר מעצים בספיגת זיהום אוויר בתוך העיר. האם הערים הגדולות בישראל צריכות לתכנן מחדש את הצמחייה ברחובותיהן?

מה המצב, טבע?

ישראל קיבלה דו״ח חדש: תמונת מצב עדכנית ומקיפה של מצב המגוון הביולוגי, המערכות האקולוגיות השונות והשטחים הפתוחים במדינה. מה צריך להדאיג אותנו? איפה המציאות בשטח דווקא השתפרה? ומה כדאי לעשות בעתיד?

נקי, סינתטי או מתורבת?

ישראל נהפכה למרכז עולמי חשוב לפיתוח בשר מעבדה. הטכנולוגיה מתקדמת והבשר החדש הוא טעים, בריא וזול יותר מאשר בתחילת הדרך, אבל האם הצרכנים באמת רוצים לאכול אותו?

איך באים אלמוגים לעולם?

מנגנון חדש ומתוחכם של אלמוגים שהתגלה על ידי חוקרים ישראלים שופך אור על אופן הרבייה שלהם

צילום: דורון ניסים

העיר והכלבים

כלבים משוטטים גורמים נזק לחיות בר בסכנת הכחדה במקומות שונים בישראל. מה עושים כדי להתמודד עם הבעיה?

נפתחה עונת ההדברה

האביב מביא אתו לא רק מזג אוויר נעים ופרחים מלבלבים, אלא גם המון חרקים ומזיקים. מה צריך (ואסור) לעשות כדי לשרוד את ההתמודדות אתם?

צילום: Brian Henderson, Flickr

החברות להגנת הטבע

חברות ועסקים מתחילים לקחת אחריות על הסביבה ומבצעים פעולות לשמירה על מגוון הצמחים ובעלי החיים הייחודי לישראל

כשההתערבות בטבע יוצאת משליטה

בסין חיסלו את ציפורי הדרור וגרמו למכת ארבה, באנגליה השמידו חתולים וזכו במגפת דבר ואילו בישראל הרגו נמיות וקיבלו במקומן נחשים. כשהאדם מתערב בטבע זה לא תמיד נגמר טוב

המלחמה בחתולי הפרא

מדענים אוסטרלים פיתחו טכנולוגיה חדשה ומתוחכמת כדי להתמודד עם בעיית חתולי הפרא שלהם. האם לסיפור הזה יהיה סוף טוב, או שצפויה לנו עוד קטסטרופה כמו זו של צפרדעי הקנים מ-1935?