המדען הנודד 3 – ארוחת בוקר אינטרקונטיננטלית


ארוחת בוקר. תצלום: Minette Layne.flickr
ארוחת בוקר. תצלום: Minette Layne.flickr

ארוחת הבוקר היתה מצוינת, אך היא לא הכינה אותי לשממה שלאחריה. מלון דיויד אינטרקונטיננטל יודע לארח משתתפי כנסים, אין בכך ספק ויש תמימות דעים על כך בקרב משתתפי סדנת TAIEX technical assistance information exchange)), שאירגן מינהל התכנון. הסדנה של האיחוד האירופי בנושא צמיחה כחולה היתה אמורה לחלוק ידע אירופי עם מדינות נוספות. הם ניסו, באמת ניסו, לחלוק ידע. בקטעים שהצלחתי להישאר ער שמעתי כותרות כמו "אסטרטגיית צמיחה כחולה" (צמיחה ירוקה אבל בים) ונאומים שמסבירים איך עושים זאת במדינות כמו יוון (מדינה עם צמיחה כלכלית  שמוכרת לנו מהחדשות – ולאו דווקא באופן חיובי), אבל התוצאות היו מאכזבות.

המרצה הפולני, שסיפר על פרויקטים גדולים בים הבלטי ועל תכנון מעולה של השטח הימי של פולין, לא הפסיק להיאנח כמו הפולניה מהבדיחות הישנות והמרצה היוונייה הצליחה להרדים אפילו את עצמה בקול חדגוני כאשר מלמלה לנו את עיקרי האסטרטגיה והרגולציה האירופית בנושא שכבר הצלחתי לשכוח.

הכוונה של מינהל התכנון האמון על מסמך מדיניות חדש לתכנון וניהול המרחב הימי של ישראל היתה טובה. שמעתי המון על הצורך האדיר במחקר ובניטור הסביבה הימית בכדי להחליט החלטות חכמות. קביעה שאני מסכים אתה לחלוטין ושבישראל תמיד מקבלת עדיפות אחרונה. גם לימוד הדירקטיבות האירופיות ולימוד מניסיונם של אחרים לניצול משאבי הים בצורה בת קיימא זה עניין חשוב. חבל שבחירת המרצים לא היתה בשליטתם ומזל שארוחת הצהריים היתה טעימה. בלעדיה, סביר להניח שלא היינו חוזרים ליום שני של נמנום והלקאה עצמית על ביטול הזמן. בעצם, זה לא ממש ביטול זמן, כי הצלחתי לקדם מספר ענייני עבודה עם הנוכחים באולם, אנשי הים של ישראל ממשרדי ממשלה שונים, ארגוני סביבה ואקדמיה.

גם זה משהו.

 

ד"ר ערן ברוקוביץ'



אולי יעניין אותך