כמו חיסון לשפעת. רק שממש לא


 

לאחרונה שומעים הרבה את השם אוסילו. אין מה לעשות, פרסום הוא דבר משתלם. אוסילו הוא מוצר הומיאופתי המבוסס על חיידק האוסילוקוקסינום שמתיימר לטפל במחלת השפעת.
בואו שנייה נבחן את זה לעומק :
הומאופתיה היא תורת ריפוי אלטרנטיבית המתבססת על ההיגיון של "דומה מרפא דומה" . יעני אם יש לך הרפס, לטפל בך עם… הרפס. טוב אולי זה לא כל כך פשטני. כבר יש לך הרי הרפס, מה יעזור לך עוד?  לכן מה שנהוג בהומאופתיה הוא להשרות ולדלל את מקור המחלה בסדרת מהולים. כמה לדלל? המון! תחשבו על סדר גודל של טיפה של חומר בים בגודל של כדור הארץ כולו (למעשה בד"כ מדברים על דילול רב בהרבה, אבל כדור הארץ מספיק גדול כדי להבין את האבסורד). ידע בסיסי בכימיה מביא למסקנה שהסיכוי שבתוך התכשיר הסופי תימצא מולקולה אחת של חומר (פרט למים) היא אפסית. לכן בגדול הומיאופתיה מוכרת מים, רק מאוד יקרים.  אה רגע, שכחתי – במהלך סדרת הדילולים (שמבוצעת בסדר שקשוקים מיוחד, נשבע לכם) משתחררת "האנרגיה החיונית" של החומר . לכן מוכרים לכם בעצם מים + אנרגיה.  אבל אתם לא תשמעו פרסומות של מוצרים הומיאופתיים שמדברות על אנרגיה, אלא תמיד תועדף הכותרת של תכשיר "טבעי" \ "צמחי"  (טוב מים זה די טבעי). הסיבה מאוד פשוטה – בציבור ישנה דעה רווחת שהומיאופתיה עוסקת בתמציות צמחיות או רקיחה עתיקת יומין, אז למה לסבך לאנשים את הראש עם דיבורים על אנרגיות?  אה, ולגבי הקטע של עתיקת יומין, אנחנו מדברים על שיטה בת פחות מ300 שנה.
מבחינת יעילות יש לציין שעל אף שתוצרי השיטה נבדקו רבות, אין כל הוכחה נרחבת ומשמעותית ליעילותה. או במילים אחרות – נבדק והוכח כבולשיט. טוב האמת יש תופעה אחת שתכשיר הומיאופתי יכול לטפל בה – התייבשות.

ועכשיו לאוסילו – התכשיר הנ"ל מבוסס על דילול של חיידק האוסילוקוקסינום. את התמיסה המדוללת מטפטפים על כדור סוכר ומייבשים (המים נעלמים, נשארת רק ה"אנרגיה").  את החיידק גילה רופא צרפתי בתחילת המאה ה20 בדמם של חיילים חולי שפעת. אך אין מה לדאוג, את החיידק לא מפיקים מדם של חיילים אלא מכבד של אווזים בהם גם כן מצא הרופא את החיידק.
והנה הטוויסט :
1.חוץ מהרופא הצרפתי ההוא אף אחד מעולם לא הצליח להבחין בחיידק המדובר.
2. כמה שנים לאחר "גילוי" האוסילוקוקסינום, התגלה ששפעת נגרמת על ידי וירוס ולא חיידק.

מה שזה אומר בגדול  זה שאם מישהו היה מחליף לרופא הצרפתי ההוא את המשקפיים עם השריטות, יש מצב שכל תעשיית האוסילו לא הייתה קמה.

אך כל זאת לא מפריע לחברת מדיצ'י הישראלית, היבואנית הרשמית של אוסילו, להמשיך לשווק לכם באגרסיביות את המוצר שלהם.   באתר החברה מתואר התכשיר באופן הבא :

-בטוח לשימוש, לכל המשפחה.
-ללא תופעות לוואי.
-ניתן לשילוב עם כל טיפול תרופתי.
-הוכח כיעיל במחקרים קליניים

אוקי, אז לגבי בטוח\ללא תופעות לוואי\ ניתן לשילוב עם תרופות , ובכן מדובר בכדור סוכר שיובשה בו טיפת מים. ורק מים. למעשה המוצר עשוי מדילול כבד אווז במים דרך סדרת מהולים עד לרמה של טיפה בתוך ים בגודל רב יותר מכל החומר ביקום כולו (אשכרה). אז כן – נראה לי שסיכונים רבים לא יהיו במוצר. אבל אז הגיעה שורת המחץ – " הוכח כיעיל במחקרים קליניים"  בינגו! יש מצב שכל מה שרשמתי עד כאן לא משנה דבר, כי לחברה ישנם מחקרים קליניים המוכיחים את יעילות המוצר. עכשיו רק צריך לבדוק את המחקרים ותוצאותיהם ולהראות לעולם שכן – אנרגיה הומאופטית יכולה לרפא את השפעת.
פניתי לחברת מדיצ'י בפייסבוק , ביקשתי לעיין במחקר. ואז חסמו אותי מלהגיב באתר.  אז התקשרתי לחברה ,הפנו אותי לרותם, אשת המקצוע האחראית לתחום האוסילו. רותם ענתה לי לציטוט משפט אחד בלבד :  "אנחנו לא מוציאים מחקרים החוצה. "
אוקיי, לאוזן הלא מקצועית זה נשמע שמה שחברת מדיצ'י, יבואנית האוסילו, מנסה ליצור כאן זו עמימות. אולי יש להם מחקר, הם ביצעו אותו, והם ראו תוצאות כלשהן שמראות שהמוצר יעיל. הם פשוט לא רוצים להראות אותו לאף אחד. אז אולי הוא קיים ואולי לא.
אבל! מבחינה מקצועית, מחקר קליני תקף כאשר הוא עובר סיקור עמיתים, יעני כאשר הוא מפורסם בעיתון מדעי בו צוות מקצועי בוחן את מהלך הניסוי, המתודיקה, החומרים וכו' ומעל לכך – המאמר צריך להיות חשוף לכל. אם לא חושפים את המחקר – אין מחקר. לכן בתכלס מה שאמרה לי רותם נציגת מדיצ'י זה "עזוב אותך אח שלו, חוץ ממך כולם בולעים את זה, תרתי משמע"  (זוהי כמובן פרשנות אישית שלי לסאבטקסט של השיחה ולא ציטוט של רותם).

חשוב לציין שבהרבה מדינות בעולם תבעו לקוחות את יצרנית האוסילו , חברת בואירון, על כך שהיא מפרסמת מידע שקרי בנוגע ליעילות המוצר ללא כל הוכחה לכך. באחת התביעות אף הסכימה החברה לפצות את לקוחותיה במליוני דולרים.

אוסילו 2ושלא תחשבו שחברת מדיצ'י (יבואנית האוסילו) עושה את הונה רק על כדורי הסוכר מלאי ה"אנרגיה" המסתורית. במקביל החברה משווקת מוצר נוסף לטיפול במחלת השפעת, מוצר שדווקא יעילותו הוכחה מעל לכל ספק (ברצינות) ושאני אישית הולך להיוועץ לגביו עם רופא המשפחה (הסמכות שלי לגבי טיפול ומניעה של מחלות)  : חיסון השפעת. כן חברים, החברה שמייבאת את חיסון השפעת מוכרת במקביל כדורי סוכר עם "אנרגיה" תחת הכותרת הקריאטיבית
"שפעת? רק אוסילו!"
כי בכל זאת, לא כולם מעדיפים להשתמש במוצר שנבדק והוכח מדעית.  אבל קופה צריך לעשות על כולם.



אולי יעניין אותך