בית עם נוף לדג

טכנולוגיה וחדשנות | ים וחופים |
חברת יאכטות איטלקית מבטיחה לייצר בתי מגורים שיצופו על פני האוקיינוס ושיתפקדו כבתים סביבתיים שמספקים את כל צורכי דייריהם. האם הרעיון שלהם מחזיק מים?

בזמן שאנחנו מתלוננים על מחירי הדיור ומדעני סביבה מזהירים מפני צפיפות אוכלוסין וניצול יתר של הקרקע ושאר משאבי הטבע שלנו, קבוצת מדענים ומעצבים מאיטליה הציגה תכנית ליצירת בתי מגורים צפים, שיוכלו לשייט ברחבי האוקיינוס ולספק את כל הצרכים של דייריהם באמצעות אנרגיה מתחדשת. על פי התכנון, בתים אלה יטהרו מי ים ומי גשמים, ינועו בעזרת קרינה סולארית וניתן יהיה לגדל עליהם ירקות. האם מדובר ברעיון מהפכני שישנה את הדרך שבה אנו חושבים על מגורים, או לא יותר גימיק שיווקי של חברת יאכטות?

הדמיה של הבית הצף. תצלום: יח"צ
הדמיה של הבית הצף. כולל אזור לגידול מזון. תצלום: jet capsule

יצרנית היאכטות האיטלקית Jet Capsule הציגה לאחרונה את התכנית שלה ליצירת בתי ה-UFO. לא מדובר בצלחת מעופפת ממאדים, אלא ב-"Unidentified Floating Object" – עצם צף בלתי-מזוהה. על פי התכניות, יחידת המגורים תוכל לנוע במים במהירות של 6.5 קילומטרים לשעה בעזרת מנוע מים חשמלי. אמנם, לא מדובר במהירות מסחררת, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר ביחידה שנועדה למגורים ולא להפלגות, 6.5 קמ"ש הם בכל זאת 6.5 קמ"ש יותר ממה שהבית הנוכחי שלכם יכול לנוע.

מנוע היחידה אוסף את האנרגיה מ-40 מטרים מרובעים של פאנלים סולאריים, שממוקמים בגג היחידה, שאותו ניתן לסגור כדי להגן עליו בזמן סופה. כמו כן, ליחידה ניתן להוסיף טורבינות מים ורוח, שיספקו אנרגיה לשאר צרכי הבית ושיוכלו להניע אותו בימים מעוננים. מי שתייה יסופקו לבית הצף על ידי מערכת טיהור מים סולארית, שתדע גם לאסוף ולטפל במי גשמים. המזון יסופק על ידי משטחי גידול במיוחדים המקיפים את היחידה, אם כי מפתחי החברה, פייר-פאולו לרזיני ולוקה סולה, לא סיפקו הסבר מספק לשאלה כיצד גני ירק אלה יחזיקו מעמד בזמן סופה.

img_6_1460671255_b901c48a177ba01c7ef6c6b017adcd05
הדמייה של הבית הצף. מצפה תת-ימי לכל דייר. תצלום: jet capsule

עוד אלמנט ש-Jet Capsule מבטיחה לשלב בחלק התחתון של יחידת הדיור שלה, לצד חדר שינה וחדר שירותים, הוא חלון צפייה תת ימי רחב, שדרכו ניתן יהיה לצפות בדגי האוקיינוס כמו במצפה תת ימי פרטי משלכם.

נכון לעכשיו מדובר בתכנית בלבד, שלא עברה ניסויים בתנאי ים (הבעיה הגדולה מכולן של בתים כאלה היא כמובן שאלת ההישרדות של היחידה בתנאי מזג האוויר הקשים של האוקיינוס. בחברה טוענים שהיחידה "לא יכולה לטבוע", זאת בזכות מערכת עוגנים מיוחדת, אך לא נמסר מפרט טכני של ממש).

התמונות והרעיון בהחלט בהחלט נראים מבטיחים, אבל אנחנו היינו מצננים את ההתלהבות עד שנראה בית כזה צף בביטחון על פני המים. בינתיים, בחברה מחפשים משקיעים כדי לבנות אב טיפוס מתפקד, שעלות ייצורו מוערכת ב-800 אלף דולר. בשלב מאוחר יותר מקווים בחברה להוריד את עלויות הייצור לכ-200 אלף דולר, עבור יחידה של שתי קומות מגורים. מעניין מה חושב על זה שר האוצר משה כחלון.

 

סרט תדמית של החברה:

 

 



אולי יעניין אותך