סיפורים לפי זווית: חי וצומח

אירוע סביבתי רב נפגעים

בשנים האחרונות מתו תוך זמן קצר מיליוני כוכבי ים, מאות אלפי אנטילופות, עשרות אלפי עטלפים ועוד המוני בעלי חיים במקומות שונים מסביב לעולם. מה גורם לאירועי התמותה ההמוניים האלה?

צילום: Jeremy Stewart on Unsplash

האם בחג הבא נאכל דגים שגדלו במעבדה?

ענף הדיג העולמי נמצא במשבר: כ-80 אחוז מאזורי הדיג בעולם מנוצלים באופן מלא או תוך ניצול יתר. אז האם הפתרון טמון בגידול רקמות דגים במעבדה, באופן נטול סבל וללא הריסה של המערכות האקולוגיות הימיות?

צילום: adam jang

איפה הצל?

עיריית תל אביב נוטעת עצים יפים בטיילת החדשה ליד חוף הים, אבל משום מה מתעקשת לבחור בעצים שלא יספקו צל למבקרים במקום

צילום: Kaur Kristjan on Unsplash

שעועית במקום בקר

מה היה קורה אילו היינו אוכלים שעועית במקום בשר בקר? חוקרים מצאו שבארה"ב לבדה, השינוי היה מפנה כמעט מחצית מהקרקע החקלאית ומפחית ביותר מ-70 אחוז את פליטות גזי החממה

דיאטה מחומרי הדברה

האם שימוש בחומרי הדברה מסוג די.די.טי ו-די.די.אי עלולים לגרום להשמנת יתר? זה מה שטוען מחקר חדש שפורסם לאחרונה

צילום: eric ward, unsplash

אסור לקטוף את דבורי הבר

בשנים האחרונות המדענים מודאגים מהיעלמותה של דבורת הדבש ומהפגיעה האפשרית בחקלאות. אבל יכול להיות שמרוב דאגה שכחו מהיעלמות דבורת הבר, ומהפגיעה האפשרית במערכת האקולוגית?

צילום: Steve Garner, Wikipedia

נא לא להאכיל את הכרישים

צוללים, שייטים וסתם סקרנים שבאים לצפות בכרישים בשפך נחל חדרה מפריעים לפעילות הצייד והרבייה שלהם – כך עולה ממחקר חדש. איך אפשר ליהנות מתופעת הטבע הייחודית מבלי לפגוע בה?

משהו קטן ורע

מחקר בינלאומי חדש חושף את הממדים המבהילים של סכנת המיקרופלסטיק לבעלי החיים בים

צילום: Dr. Jens Rydell

במהלך טיול זה לא נפגעו עטלפים

בונים על קמפינג בחג? כדאי שתשקלו היטב באיזו תאורה להשתמש, כדי לא לפגוע בעטלפים שמגיעים לשתות מים בלילה
צילום: thomas cigollam, unsplash

פרחים במקום חומרי הדברה

האם ערוגות פרחי בר בתוך השדות החקלאיים יכולות להפחית את השימוש בחומרי הדברה?
צילום: Herson Rodriguez on Unsplash