מצב הצבי רע

מצבם של הצבאים בישראל הולך ומידרדר, עד כדי סכנת הכחדה. מחקר גנטי חדש חשף את ייחודיותו של המין הארץ-ישראלי, ומציע פעולות שימור פרטניות בהתאמה אישית למיני הצבאים השונים

למה נאס"א עוקבת אחרי פרות?

המידע שמתקבל מלוויינים משמש למטרות רבות, מריגול ועד העברת שידורי טלוויזיה. חוקרים ישראלים פיתוח שיטה חדשנית שבה הם משתמשים בתצלומי לוויין כדי לדעת מה ההשפעות של רעיית בעלי חיים באזורים גדולים

תנועת החסידות

במסגרת מחקר שבדק את אחוזי התמותה של חסידות נודדות, גילו חוקרים ישראלים שחסידות שנאלצות להישאר על אדמת אירופה הקרה ולא לנדוד לאפריקה יש סיכוי גבוה יותר לשרוד את החורף. האם גם לתופעה זו אחראים שינויי האקלים ואיך תשפיע סגירת מזבלות באירופה על המגמה?

נשרים תחת איום

אוכלוסיית הנשרים בגמלא הצטמצמה ב-90 אחוז בעשור האחרון ונמצאת בסכנת הכחדה. מחקר חדש מעלה את הסברה שפרט להרעלות, ייתכן שהנשרים סובלים מלחץ כרוני שפוגע במאמצי הרבייה שלהם

100 שנים של מדידות

מתי ירד שלג בתל אביב? האם הקיץ באמת נעשה יותר חם? ומה הקשר בין זה להתחממות הגלובלית? ה­שירות המטאורולוגי בדק את אירועי מזג האוויר הקיצוניים ב-100 השנים האחרונות וחזר עם ממצאים מפתיעים

אם עץ נופל ביער – כמה הוא שווה?

האם אפשר להצמיד לערכים ולשירותים שמספק לנו הטבע תג מחיר? מחקר חדש מציע שזה אפשרי בהחלט, וגם כדאי

הצד האפל של הגז

הגז הטבעי נתפס בציבור הרחב כפתרון אנרגטי מצוין לבעיות סביבתיות, אך עשרות מחקרים מעידים על כך שמעבר לשימוש בגז דווקא יאיץ את שינוי האקלים, ולא ימנע אותו

הדברה גנטית

האם הייתם מרשים לחבורה של מדענים לשחרר יתושים שהודבקו בחיידקים בחצר האחורית שלכם? תושבים בשתי ערים בצפון אוסטרליה אמרו להם כן ועזרו בכך לחוקרת ישראלית להילחם בקדחת הדנגי

על תחבורה ודעה קדומה

האם תהיו מוכנים לוותר על נסיעה למשרד ברכב הפרטי ולהגיע אליו בתחבורה ציבורית או באופניים? ומה אם תתוגמלו על כך בתלוש המשכורת? מחקר חדש שנערך באשדוד בדק את הנכונות של עובדי העירייה לשנות את הרגלי התחבורה שלהם וגילה שהמהפך האמיתי לא יגיע מהכביש, אלא דווקא מהראש

ירוק בבית הספר

בשנים האחרונות גדל מאוד מספרם של בתי הספר הירוקים בישראל, אך האם תכניות לימוד מוגברות בתחום הסביבתי אכן מובילות לשיפור העמדות והמעשים של התלמידים? זה בדיוק מה שמחקר חדש, שיוצג בוועידה השנתית למדע ולסביבה 2015, יצא לבדוק

גנטיקה פראית

איך הגללים של הפרא האסייתי מהנגב יכולים ללמד אותנו לסייע לבעלי חיים בסכנת הכחדה?

יש חיים בשוליים