360 מעלות

צילום: David Mulder, Flickr

בקרוב: טונה נטולת כספית?

חדשות טובות: נרשמה ירידה בריכוז הכספית בדגי טונה, הודות להפחתת פליטות כספית לאטמוספרה ממפעלים מזהמים
צילום: Alan Levine

שנת האשפה שלי

מה גרם לטליה פריד לבלות שנה מחייה במזבלות מצחינות, לאיזו קטגוריית אשפה צריך לשייך גופת חתול שנעטפה בשקית פלסטיק והאם היא מצאה בין ערימות הזבל את הישראלי המכוער?
צילום: eaters collective

כמה פחמן חסכתם ביום שני?

הסניף הישראלי של עמותת "Meatless Monday" פיתח כלי מיוחד שיעזור לארגונים לחשב את פליטות גזי החממה שהם חוסכים בהצטרפות ליוזמה של יום בשבוע ללא בשר

צילום: U.S. Department of Agriculture

מה משמין בסביבה?

ידוע שגורמים סביבתיים עלולים לגרום להשמנת יתר. כעת, חוקרים טוענים שהחשיפה המשמעותית מתרחשת כבר בשלב ההריון, משפיעה על התנהגות העובר ולבסוף גורמת להשמנה
צילום: boris smokrovic

המחלות שמפיץ שינוי האקלים

ההתחממות הגלובלית ואירועי מזג אוויר קיצוניים גורמים להפצה מוגברת של מגפות. חוקרת ישראלית מתריעה בפני מחלות מסוכנות שעלולות להגיע לאזורנו בעתיד הקרוב ומפני אלו שכבר כאן

צילום: Vibrio cholerae

החיידק הטורף שנהנה משינוי האקלים

התחממות פני הים גורמת להתפשטות מוגברת של חיידקים מסוג ויבריו - חיידק מסוכן וקטלני לאדם. מה אפשר לעשות כדי להימנע מהידבקות?

צילום: viktor jakovlev

לתפוס כרישים ברשת

חוקרת ישראלית מחפשת כרישים ודגי סחוס אחרים בפרופילים של דייגים וצוללים בפייסבוק. המחקר שלה מסייע לתעד את הגודל ואת המיקום של הדגים בים התיכון, אבל גם מספק מידע חשוב על המצב הבריאותי ועל הרגלי רבייה שלהם שיעזור לנו לשמור עליהם בעתיד
צילום: dan gold

השיח הנדיב

מחקר חדש מצא שגדרות חיות ושיחים יעילים הרבה יותר מעצים בספיגת זיהום אוויר בתוך העיר. האם הערים הגדולות בישראל צריכות לתכנן מחדש את הצמחייה ברחובותיהן?

מה המצב, טבע?

ישראל קיבלה דו״ח חדש: תמונת מצב עדכנית ומקיפה של מצב המגוון הביולוגי, המערכות האקולוגיות השונות והשטחים הפתוחים במדינה. מה צריך להדאיג אותנו? איפה המציאות בשטח דווקא השתפרה? ומה כדאי לעשות בעתיד?

צילום: Tim Brown