360 מעלות

עצור או שאני כורת

דרך חדשה למלחמה בכורתי היערות בעולם: במקום לתת קנסות, משלמים לבעלי הקרקע כסף על מנת שלא יכרתו את העצים שבשטחם. וגם: כמה תעלה לכם כריתה של עץ בחצר?
צילום: Stefan Gessert

מותק, הדגים התכווצו

מחקר חדש מזהיר שבגלל שינוי האקלים העולמי צפויה ירידה של כשליש בגודלם של דגים רבים ברחבי העולם – גם בים התיכון

צילום: Alberto Sendra

החרק המדהים והגבינה המסריחה

מתברר שכל מה שצריך כדי לזהות מין חדש של חרק שלא היה ידוע על כה למדע זה רק חתיכת גבינה ריחנית

צילום: Simon Jamieson, Tel Aviv University

זוחלים לעתיד טוב יותר

אחרי עשר שנים של מחקר, צוות בינלאומי בהובלת חוקרים מישראל הצליח למפות את התפוצה של למעלה מעשרת אלפים מיני זוחלים הידועים למדע בעולם, ביניהם תנינים, נחשים, לטאות וצבים. החוקרים מקווים שבזכות המחקר ניתן יהיה לשפר את ההגנה על הזוחלים בטבע
צילום: Nathan Anderson, Unsplash

כשהביוב והים נפגשים

דליפת ביוב לים בחיפה גרמה לפריחה של חיידקים נדירים ולהשפעה על המערכת האקולוגית הימית – ומהווה תמרור אזהרה מפני דליפות כאלה, שמתרחשות מדי שנה בחורף

יש הרבה דגים בים?

שלל הדיג בים התיכון הולך ופוחת. מה צריך לעשות כדי שגם בשנה הבאה נוכל לאכול דג בערב החג, וגם יישארו מספיק דגים בים?

צילום: Brett Weinstein, Flickr