תלמידים הם תלמידים בכל מקום בעולם: קמים בבוקר, הולכים או נוסעים לבית הספר, יושבים בכיתות, יוצאים לשחק בחצר, חוזרים הביתה ולפעמים גם הולכים לפארק המקומי לפגוש חברים. חוקרים מסינגפור החליטו שאם הם כבר ממילא עושים את כל הדברים האלה, כדאי להשתמש בהם לטובת ניסוי. כך, בסתיו 2015 השתתפו 43,140 תלמידים מבתי ספר יסודיים עד תיכוניים בניסוי ענקי.
כל אחד מהמשתתפים נשא במשך ארבעה ימים מכשיר קטן שאסף נתונים כמו טמפרטורה, תנועה, אור ורעש. הנתונים נאספו מכל המכשירים וכעת הם מנותחים על ידי החוקרים.
המידע על תנועת התלמידים, למשל, מלמד את החוקרים כיצד הם מתניידים אל בית הספר – אם הם מעדיפים להגיע בהליכה, ברכבת, ברכיבה על אופניים, בנסיעה באוטובוס או בכלי רכב פרטי. מזה אפשר ללמוד על הדרכים המוצלחות והפחות מוצלחות בכל שכונה או אזור, ולתכנן פתרונות לשיפור המצב (שיפור התחבורה, שינוי בתכנון שכונות חדשות).
מידע זה יכול גם לשפוך אור על הרגלי הפעילות הגופנית של התלמידים ועל הזמן שהם מבלים מחוץ לבית. כך, למשל, נמצא שתלמיד ממוצע פוסע מדי יום 5,853 צעדים, ומבלה בחוץ רק 1.1 שעות ביום. כרבע מהתלמידים הלכו אל מבית הספר וממנו, ויותר מ-60% נסעו ברכבת ו/או באוטובוס. מיעוט פעילות גופנית ופעילות מחוץ למבנים עלול לגרור בעיות בריאותיות שההשלכות שלהן מתבטאות בפגיעה באיכות חיים בגיל מבוגר יותר, בדלדול של שוק העבודה ובעומס על מערכת הבריאות ועל הכלכלה.
לחשוף את היופי שבמדע
ניסוי זה הוא חלק מסדרת ניסויים שמתוכננת להימשך שלוש שנים, וישתתפו בה 250 אלף תלמידים בסך הכול. הנתונים שייאספו יועברו גם אל מורים בבתי הספר כדי שיוכלו לדון בהם ולנתח אותם יחד עם התלמידים. בדרך זו הילדים יכולים להתרשם מהדרך שבה מתבצע מחקר מדעי ומהאופן שנתוני האמת שנאספו משמשים לתכנון טוב יותר של סביבתם הקרובה והרחוקה יותר.
ההשתתפות הפעילה במחקר בעל משמעות לאומית מעודדת תלמידים לגלות עניין במדע, במחקר ובטכנולוגיה, ואולי בסופו של דבר הם גם ישמחו לבחור קריירה עתידית בתחומים אלה.