סיפורים מאת רחלי ווקס

צילום: Ryan Searle

מנוע צמיחה וזיהום

ישראל ומדינות אחרות מנסות לצמצם בשנים האחרונות את הנזקים הבריאותיים והסביבתיים שיוצרים רכבי הדיזל, אך מחקר חדש מגלה שלמרות כל המאמצים אנחנו עדיין משלמים את המחיר הגבוה של הסולר הזול
צילום: Lance Cpl. Lucas J. Hopkins, US marines

מתים למען הטבע

יותר מ-130 פקחי טבע נרצחו השנה בעת מילוי תפקידם ברחבי העולם. גם בישראל סובלים הפקחים מאיומים ולעתים אף מאלימות
צילום: Kristine Weilert on Unsplash

חכו רגע עם הגרזן

מתכננים לגזום או לכרות עץ שגדל אצלכם בחצר? כדאי שתקראו את הכתבה הזאת (זה אפילו עשוי לחסוך לכם הרבה כסף)

כשהביוב והים נפגשים

דליפת ביוב לים בחיפה גרמה לפריחה של חיידקים נדירים ולהשפעה על המערכת האקולוגית הימית – ומהווה תמרור אזהרה מפני דליפות כאלה, שמתרחשות מדי שנה בחורף
צילום: adam jang

עיריית תל אביב נגד הצל

"להעדר צל במרחב הציבורי קיימות השלכות בריאותיות חמורות, הכוללות בין היתר סיכון מוגבר לסרטן העור". משרד הבריאות שיגר מכתב לעיריית תל אביב ובו הוא מוחה כנגד האיסור שנאכף בחופי העיר להציב צליות אישיות

לשמור על הופעה נקייה

הופעות הענק מחו"ל שנחתו הקיץ בארץ השאירו אחריהן אלפי מעריצים מרוצים אבל גם כמויות ענק של פסולת חד-פעמית. איך אפשר ליהנות מפסטיבל או הופעה בלי לפגוע בסביבה?
צילום: ויקיפדיה

הזנבן הערבי ותורת המשחקים

הזנבן הערבי, ציפור שיר שנפוצה בדרום הארץ, ידוע בהתנהגות קבוצתית מפותחת ובהקרבה של היחיד למען הרבים. אך חוקרים ישראלים שהשתמשו בתצפיות ממושכות ובמודלים מתמטיים גילו שהזנבן אינו אציל כפי שחשבנו. ומה הקשר בין גוזלים של זנבן ללוביסטים בכנסת?
צילום: חלק ממחקר במעבדתו של פרופ' מיכה אילן באוניברסיטת תל אביב

סוד גני הספוגים

גני ספוגים משגשגים התגלו במעמקי הים התיכון מול חופי ישראל. איך הם קשורים לפיתוח תרופה לסרטן, ומה עושים כדי שלא ייפגעו מקידוחי הגז והנפט?
צילום: Rich, Flickr

רישומי פחם

בזמן שדונלד טראמפ מבטל חוקים סביבתיים ומעודד את תעשיית הפחם המזהמת, נתונים מהעולם מראים שבשנה החולפת נרשמה דווקא ירידה חדה בתכנון ובניית תחנות כוח פחמיות. גם בישראל מתוכננת סגירה של יחידות ייצור פחמיות
צילום: MARUM – Center for Marine Environmental Sciences, University of Bremen

הכירו את הצדפות שזוללות נפט

במעמקי מפרץ מקסיקו שוכנות צדפות שמעכלות נפט – בעזרתם הנדיבה של חיידקים שחיים בתוכם. הבנת שיתוף הפעולה הזה בין חיידק לצדפה יוכל בעתיד לסייע בניקוי דליפות נפט
צילום: Redd Angelo, Unsplash

שיעור תנ"ך בקומה ה-13

התלמידים רק יצאו לחופש הגדול, אבל גורמים במשרד הבריאות כבר מתריעים מפני הבעיות הבריאותיות שמציבים בתי ספר בבניינים רבי קומות שאמורים לקום פה בקרוב
EPFL/ Itamar Grinberg

אילת: המפלט האחרון משינוי האקלים?

האלמוגים באילת מגלים חסינות מפתיעה מפני השפעות שינוי האקלים, לעומת שוניות האלמוגים ברחבי העולם שסובלות מתופעות של הלבנה ומוות. אבל זו לא סיבה להפסיק לדאוג להם