ספוג אוויר

בתמונה: ספוג סיליקון סופח פחמן כפי שהוא נראה במיקרוסקופ אלקטרונים סורק. קנה המידה בצילום הגדול הוא 200nm ובקטן 100nm. צילום: Genggeng Qi, Liling Fu & Emmanuel P. Giannelis

פליטות ה-CO2 הנרחבות של האדם ב-150 השנים האחרונות הביאו לעלייה קיצונית בריכוזו באטמוספרה ולשינויי האקלים שאנחנו חווים כיום, שינויים שגורמים לפגיעות בנפש, ברכוש ובכלכלה ושצפויים להחריף.

חוקרים מכמה מקומות בעולם עמלים על מציאת פתרונות ללכוד את הפחמן הדו חמצני שנפלט מתחנות כוח ולאכסן אותו כך שלא ייפלט לאטמוספרה מחדש. למדענים שהציגו את המחקר הזה היה רעיון חדשני: הם יצרו ספוג מסיליקון מצופה בתרכובות אמינים (אטום חנקן הקשור לפחמנים ולמימנים) הסופחות CO2.

מכיוון שהספוג הוא נקבובי וששטח הפנים שלו עצום יחסית למשקלו ולנפחו, ומכיוון שתרכובות האמינים סופחות CO2 ביעילות, התקבל מוצר שיש לו יכולות מעולות של תפיסת פחמן דו חמצני ואחסון שלו. נקווה שהמחקר הזה יוביל למציאת דרכים נוספות ויעילות לעשות אותו הדבר.