נעה רובין

thumbnail
חיידקים נגד אבק האבק שממלא את הבתים שלנו כולל שורה של חומרים מסוכנים, החל מקוטלי חרקים ועד חלקיקי פלסטיק שמכילים מעכבים הורמונליים. חוקרים מנסים למצוא דרכים לנטרל את החומרים הללו כדי שלא יחדרו לגוף האדם – וכעת ייתכן שהתשובות עשויות להימצא בצמחי בית, חיידקים ופטריות

thumbnail
להתחבא כמו תמנון לתמנונים יש יכולת מופלאה לנוע במים, לשלוט בזרועותיהם בתחכום ולהסתוות בצורה מושלמת. שורה של מחקרים מציעה להשתמש בתכונות הללו לפיתוח רובוט לעבודות תת-מימיות, זרוע גמישה למטרות רפואיות ומדי הסוואה משופרים לצבא
thumbnail
פתרון יעיל לחקלאות או נשק ביולוגי? לפחות שלוש מעשר מכות מצרים יכולות להיחשב ללוחמה ביולוגית עתיקה. כעת, מיזם אמריקאי חדש מבקש לחזק את עמידותם של גידולים חקלאיים באמצעות עריכה גנטית, אבל קבוצת מדענים חוששת שבידיים הלא-נכונות הטכנולוגיה הזאת עלולה להפוך לנשק ביולוגי מסוכן. האם באמת יש סיבה לדאגה?

thumbnail
הסרטנים שמייצרים דלק מחקר חדש מצא שסרטנים קטנים יכולים לסייע לייצר דלק ביולוגי ידידותי לסביבה מפסולת עצים

thumbnail
אין מקום לכולם לרגל יום חיות הבר הבינלאומי: איזה בעלי חיים הייתם מצילים אם הייתם צריכים לבנות היום תיבת נח חדשה ולהעלות אליה מספר מוגבל של מינים שניתן להציל מפני הכחדה?

thumbnail
זרע הפורענות בעשורים האחרונים נרשמה ירידה דרמטית של כ-50 אחוז בספירת הזרע של גברים בעולם המערבי, והיא נקשרת לגורמים סביבתיים שונים. האם משבר האקלים העולמי עלול להחמיר את המגמה?

thumbnail