נעה רובין

thumbnail
פלישת קיפודי הים קיפודי הים בחופי מערב ארצות הברית מתרבים בשנים האחרונות בקצב מסחרר, גורמים להתמוטטות של המערכת האקולוגית הייחודית לאזור ולנזק של עשרות מיליוני דולרים. כעת, יוזמות חדשות מציעות דרכים להתמודד עם הבעיה, ועל הדרך גם לייצר מקור הכנסה חלופי לתושבי האזור
thumbnail
הנדס לי קרחון קבוצת מעצבים מציעה לייצר באופן מלאכותי קרחונים באוקיינוס. האם הרעיון היצירתי הזה אכן יכול לסייע במאבק במשבר האקלים, או שמדובר בפנטזיה חסרת סיכוי או אפילו מסוכנת לסביבה?

thumbnail
לבנות בתים מבד מחקר ישראלי מציע להחליף את מוטות הפלדה הנפוצים בתעשיית הבניין בבדי פחמן – פתרון שיחסוך את השימוש בבטון, ויאפשר ליצור מבנים אסתטיים יותר וידידותיים יותר לסביבה

thumbnail
סרטנים נגד מחלות ביוטכנולוגיה ישראלית חדשנית מייצרת סרטנים שיכולים להילחם בטפילי הבילהרציה בבריכות דגים ובמקווי מים מתוקים, למנוע את הפצת המחלה המסוכנת ולחסוך את המחיר הכלכלי והסביבתי של חומרי ההדברה הכימיים
thumbnail
חמישים גוונים של זיהום חוקרים ישראלים פיתחו אלגוריתם שמסוגל לזהות זיהומי קרקע מהאוויר ברזולוציה גבוהה. בעתיד הם מקווים שהטכנולוגיה הזאת תשולב עם פעילות של רחפנים ולוויינים ותסייע בהתמודדות עם דליפות נפט מסוכנות
thumbnail
חיידקים נגד אבק האבק שממלא את הבתים שלנו כולל שורה של חומרים מסוכנים, החל מקוטלי חרקים ועד חלקיקי פלסטיק שמכילים מעכבים הורמונליים. חוקרים מנסים למצוא דרכים לנטרל את החומרים הללו כדי שלא יחדרו לגוף האדם – וכעת ייתכן שהתשובות עשויות להימצא בצמחי בית, חיידקים ופטריות

thumbnail
להתחבא כמו תמנון לתמנונים יש יכולת מופלאה לנוע במים, לשלוט בזרועותיהם בתחכום ולהסתוות בצורה מושלמת. שורה של מחקרים מציעה להשתמש בתכונות הללו לפיתוח רובוט לעבודות תת-מימיות, זרוע גמישה למטרות רפואיות ומדי הסוואה משופרים לצבא
thumbnail
פתרון יעיל לחקלאות או נשק ביולוגי? לפחות שלוש מעשר מכות מצרים יכולות להיחשב ללוחמה ביולוגית עתיקה. כעת, מיזם אמריקאי חדש מבקש לחזק את עמידותם של גידולים חקלאיים באמצעות עריכה גנטית, אבל קבוצת מדענים חוששת שבידיים הלא-נכונות הטכנולוגיה הזאת עלולה להפוך לנשק ביולוגי מסוכן. האם באמת יש סיבה לדאגה?

thumbnail
הסרטנים שמייצרים דלק מחקר חדש מצא שסרטנים קטנים יכולים לסייע לייצר דלק ביולוגי ידידותי לסביבה מפסולת עצים

thumbnail
אין מקום לכולם לרגל יום חיות הבר הבינלאומי: איזה בעלי חיים הייתם מצילים אם הייתם צריכים לבנות היום תיבת נח חדשה ולהעלות אליה מספר מוגבל של מינים שניתן להציל מפני הכחדה?

thumbnail
שוטרים וחיילים עם חום גבוה מחקרים מראים שחשיפה ממושכת לטמפרטורות גבוהות עלולה לפגוע בתפקוד ובבריאות של אנשי כוחות הצלה וששינוי האקלים צפוי לגרום לעלייה בעוצמה ובשכיחות של אירועי חום קיצוניים – אז איך נשמור על מי שאמורים לשמור עלינו?

thumbnail
זרע הפורענות בעשורים האחרונים נרשמה ירידה דרמטית של כ-50 אחוז בספירת הזרע של גברים בעולם המערבי, והיא נקשרת לגורמים סביבתיים שונים. האם משבר האקלים העולמי עלול להחמיר את המגמה?

thumbnail