יוני וייץ

thumbnail
האם הקנאביס יעצור את שושנת יריחו?

מחקר חדש מצא שזבובי חול, המעבירים את טפיל שושנת יריחו, נמשכים לצמח הקנאביס. כיצד הגילוי יכול לסייע למאבק בהתפשטות המחלה?

הסוד מאחורי מעגלי הפיות

מחקר חדש שבו שותפה חוקרת ישראלית מראה כיצד נוצרים מעגלי הצומח המסתוריים במדבריות אפריקה

הקרב על האקליפטוס

הרשויות טוענות שהוא מין פולש וכורתות אותו כדי שלא יפגע בצמחים מקומיים, אך מגדלי הדבורים והחקלאים דורשים לשמור עליו כדי להגן על פרנסתם. האם ניתן להגיע לפשרה בין הצדדים בנושא עצי האקליפטוס?

הרשת הסודית של העצים

מחקר ישראלי חדש מראה שעצים ביער מעבירים ביניהם חומרים באמצעות השורשים, בעזרתן האדיבה של פטריות תת-קרקעיות

לתייג ולשמור

כיצד מאות מיליוני תצלומים שעולים מדי יום לרשתות החברתיות יכולים לעזור לשמור על הטבע ברחבי העולם?

שלג נופל על אורנים

סופות שלגים חזקות שמתחוללות בישראל בכל חורף מותירות אחריהן נזקים גדולים ליערות. תכנית ניטור שנערכת בימים אלה ממש מנסה לבחון אם היערות האלה יצליחו לשרוד את הנזק הצפוי ולהתאושש

נטיעות בסיכון גבוה

ט"ו בשבט הגיע: מחקר חדש בדק את ההתמודדות של עצי אלון התבור עם תנאי יובש, והמסקנות ישמשו כדי להחליט אילו מהם ישרדו גם בתנאי הסביבה הקשים שצפוי לגרום שינוי האקלים העולמי

מים על אבן

לידיעת ציידי השיטפונות: מחקר חדש מראה ששיטפונות מדבריים גדולים מתרחשים דווקא אחרי סופות שנעות ממקום למקום באטיות

כמה שווה השדה שלכם?

הדרך שבה החקלאי מעבד את השדה משפיעה לא רק על היבול, אלא גם על עמידות הקרקע בפני שיטפונות ואפילו על אגירת מי התהום. לראשונה בישראל נעשתה הערכה כלכלית של שדות חקלאיים שמביאה בחשבון את כלל שירותי המערכת האקולוגית

זיתים נגד זיתים

שפכי העקר, תוצר לוואי של הפקת שמן הזית בבית הבד, מפוזרים במטעי הזיתים בהמלצת המשרד להגנת הסביבה. אולם מחקר חדש מצא כי לפעולה זו השלכות שליליות על הקרקע ועל הזיתים

לא נעים לראות גן בוטני סגור

משרד החקלאות ופיתוח הכפר צמצם כמעט לחלוטין את התמיכה התקציבית בגנים הבוטניים, ועבודה של עשרות שנים עלולה לרדת לטמיון

הנוף של העתיד

מודל חדש מציג בתלת ממד את התוצאות לטווח הארוך של פעולות ממשק שונות שנעשות בשטח, ומאפשר למקבלי ההחלטות להבין כיצד יראו השטחים הפתוחים בישראל בעשורים הבאים

יש חיים בשוליים

פרויקט שיקום אקולוגי ראשון מסוגו בישראל הופך את שולי השדות החקלאיים במועצות האזוריות לשטחי טבע פורחים. המרוויחים הגדולים: הסביבה, התושבים והחקלאים עצמם. המחקר המדעי יוצג בוועידה השנתית למדע ולסביבה 2015

מי במים ומי באש

האם הקדשתם מחשבה בחשבון נפש של יום הכיפורים גם לדרך שבה גורל בני האדם והעולם שזורים זה בזה?

אקליפטוס, מכל מלא בבקשה

פיתוח ישראלי חדש מאפשר לייצר ביעילות ובכדאיות כלכלית דלק ביולוגי מצמחים מקומיים שאינם משמשים למאכל

אילן היוחסין של עץ הזית

מחקר גנטי חדש שבדק את אוכלוסיית זית הבר בצפון ישראל מאפשר לנו להכיר טוב יותר את העץ שנהפך לסמל לאומי

המים על פי תמרה

תושבי כפר אקולוגי-ניסויי בדרום פורטוגל טוענים שהם יודעים לנצל בצורה היעילה ביותר את מי הגשמים באזורם ולהפריח את השממה. האם השיטה שלהם באמת יעילה, והאם היא יכולה לעבוד גם בישראל?

היער החדש