נינה סודין

Ynet thumbnail
כשקרקעית הים מתכסה בפלסטיק הפלסטיק ממשיך להשתלט על כל חלקה טובה: מחקר חדש חושף שכמות הפלסטיק המיקרוסקופי בקרקעית האוקיינוס גדלה פי שלושה בתוך 20 שנה בלבד. זאת ועוד, המיקרופלסטיק שבתחתית הים כמעט שלא התפורר או התפרק גם לאחר עשורים
Ynet thumbnail
כימיקלים הם (לא) לנצח פיתוח חדש מאפשר את השמדתם של PFAS – חומרים מזיקים שמצויים באינספור מוצרים סביבנו ושכמעט שלא מתפרקים בסביבה. האם בעזרת מימן ואורות אולטרה-סגולים נצליח להיאבק בחומרים שזכו לכינוי "כימיקלי נצח"?
The Marker thumbnail
אין כניסה לחד-פעמי (בוויילס) בעוד אצלנו מבטלים את המיסוי על כלי פלסטיק חד-פעמיים – המאבק העולמי בתופעה מתרחב: גם ויילס שבבריטניה הצטרפה למדינות שאוסרות על שימוש במוצרים אלה; וכך, האיסור על החד"פ מתברר כמהלך לא חד-פעמי בכלל
Ynet thumbnail
נס פך השמן, הגרסה הצמחית חוקרים מסינגפור הצליחו לגרום לצמח לייצר כמות גדולה יותר של שמן בזרעיו – מה שעשוי לסייע במאבק נגד חוסר הביטחון התזונתי בעולם ולאפשר לצמצם את בירוא היערות לצורכי חקלאות. האם הטכנולוגיה תוביל לנס?
הארץ thumbnail
קלקר לא צומח על העצים, אבל עכשיו הוא מיוצר מהם תחליף קלקר מתכלה מקנדה פותר שתי בעיות בפיתוח חדש אחד: הוא גם ירוק יותר מהחומר המקורי – וגם משתמש בשאריות עצים, במקום שהן יחריפו את שריפות היער הרבות באזור
Ynet thumbnail
על הניסים ועל החיות מציפור שעפה 11 יום ברצף ועד לבעלי חיים שנחשבו כנכחדים ו"חזרו מהמתים" – הטבע הוא מחולל ניסים מפתיע ביותר. לכבוד חג החנוכה, אספנו עבורכם סיפורי אגדה שקרו באמת, בימים האלה ובזמן הזה
Ynet thumbnail
יש חשמל באוויר? זו לא את, אלה הדבורים כוחה של קבוצה – הגרסה המחשמלת: חוקרים בריטים גילו שנחילי דבורים נושאים מטען חשמלי עוצמתי במיוחד. מסתבר שהבזזזז הוא תרתי משמע
גיקטיים thumbnail
שוטי שוטי ספינתי (הלא-מזהמת) זורמים על ההיבט הסביבתי: בנורבגיה הושק כלי שיט חדשני – מעבורת מהירה ששטה בעזרת אנרגיה חשמלית בלבד. תעלו על הסיפון?
הארץ thumbnail
ואף על פי כן, החיידק נוע ינוע במשך שנים רבות, חוקרים מכל העולם התלבטו בשאלה: איך חיידקים זזים? מחקר בינלאומי חדש שופך אור על מנגנון התנועה של אותם יצורים מיקרוסקופיים, דרך בחינה מחודשת של החלבונים שמרכיבים אותם
Ynet thumbnail
להקדים תרופה לסופה בשעה שהוריקן "איאן" זרע הרס בפלורידה, וניתק מיליוני משפחות מהחשמל – עיירה אחת נותרה ללא פגע. איך הם עשו את זה? בעזרת רשת אנרגיה מתחדשת מבוזרת ותכנון עירוני מקיים – בבקוק ראנץ' הקטנה שמרה על תשתיות החשמל שלה, ועל תושביה
Ynet thumbnail
הלטאות שנולדות זקנות מחקר צרפתי חדש מצא שלטאות שחיות בצרפת נולדו "זקנות" יותר. לא מדובר על סרט המשך ל"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", אלא על עוד סעיף ברשימת נזקי משבר האקלים
Ynet thumbnail
הכינור (הטבעוני) הראשון שלי בונה כינורות מאנגליה הוכיח שלכל מוצר יש תחליף סביבתי, וייצר כינור טבעוני שאין כמותו בעולם. אז מי מרים את השרביט ומעלה קונצרט ללא חשש חומרים מן החי?
Ynet thumbnail